Er worden boeken volgeschreven over die kutsupers die de macht hebben, die viezevuile voedingsindustrie die gewoon met ze meedoet door ons eten verder uit te kleden en die arme boeren die het allemaal maar moeten ondergaan.

Wie de uitzending goed bekijkt en leest wat TV-maakster Greet Pluymers er zelf over schreef, zou het ook anders kunnen bekijken. Wij probeerden de uitzending is in één simpel zinnetje te vatten:



Kijk het stukje dat we deze week schreven en de - uitstekend gemaakte - uitzending nog eens na en vertel het ons: waarom vergissen we ons? Of vergissen we ons niet en klopt de stelling toch?

Prompt kreeg onze tweet een commentaar:



Als daar een Apple voor nodig is, wordt het lastig. Daar zijn er maar bar weinig van. Het nog maar kortgeleden succesvolle Nokia is niet voor niets van de markt verdwenen. Dus zelfs als het een waarheid als een koe is, dan blijft het wachten op de Messias. Het goede nieuws is echter dat Steve Jobs dood is, terwijl Apple voorgaande records nog steeds weet te breken. De geest van succes kan dus kennelijk toch in een organisatie worden verankerd.

Fotocredits: still, Panorama/Canvas