De obligatiecampagne van De Vegetarische Slager voor de bouw van een fabriek in Breda voor de productie van plantaardige vleesvervangers blijkt een van de meest succesvolle crowdfunding campagnes van Nederland. Binnen 3 weken werd een bedrag van €2.499.500,- opgehaald, de wettelijke limiet, waarmee de inschrijving voortijdig gesloten werd.

Oorspronkelijk stond de inschrijving voor de obligatiecampagne, die plaatsvond via MKB beurs NPEX, open tot 4 december, maar overweldigende belangstelling zorgde voor eerdere sluiting op 25 oktober. De obligaties zullen op maandag 16 november betaalbaar worden gesteld. De obligatielening heeft een looptijd van 7 jaar tegen een rente van 5%.

Op wikipedia is het klassement van meest succesvolle crowdfundingacties te vinden. De lijst wordt aangevoerd door het videogame Star Citizen dat ruim $90 miljoen ophaalde. Op de tweede plaats staat de smartwatch Pebble, die ruim $20 miljoen uit de markt wist te halen.
Bron: abcThe newest generation meat substitutes | The Vegetarian Butcher