Het ziet er heel overtuigend uit. De tranen zouden je in de ogen kunnen springen van de rol die een product in onze intermenselijke relaties kan spelen.
Maar onderwijl is er nog het een en ander bij zo'n filmpje te vertellen.
Wist je dat India ook het land is dat razendsnel onderweg is naar het aantal van 100 miljoen diabetes type 2 patiënten? De jonge Nederlandse fotografe Marleen Hoftijzer legde dat gegeven in sprekende beelden vast.
De groeiende buikomvang van vele mensen in India is het gevolg van het rijker worden van het land, waardoor het McFood gaat eten en drinken. Frisdrank, waaronder, Coca-Cola is daar een van de belangrijke onderdelen van. Direct, door de suikerhoudende varianten van het product, en indirect, door de lifestyle die zelfs de suikerloze varianten met zich meebrengen.
En dan zo'n promotie in een land met een bevolking die genetisch wat meer aanleg heeft dan wij om eerst te dik en vervolgens diabeet te worden.
Wat moeten we van zo'n sociaal gezicht nou vinden?
Fotocredits: Coca-Cola
Met Coca Cola maak je vrienden, behalve als je gay bent...
Ook de #CheersToSochi-campagne van McDonalds loopt niet echt lekker:
is door actievoerders gekaapt.
Je moet nu eerst akkoord gaan met een ellenlange partij terms & conditions
als je wilt "cheeren".