Fairlife: duurzaam, diervriendelijk, familiebedrijven
De melk krijgt de naam Fairlife. Volgens Sandy Douglas, senior vice-president, gaat de melk er voor zorgen dat het 'geld regent' - nadat enige tijd geïnvesteerd is in het bouwen van het merk. Douglas stelt dat de melk beter smaakt dan gewone melk en een hogere voedingswaarde heeft. Fairlife wordt gemaakt door 92 familiebedrijven - verenigd in de zuivelcooperatie Select Milk Producers - die duurzaam en diervriendelijk werken met 'hoogwaardige processen' en een 'eigen melkfilteringsproces'. Dat is andere koek dan de megamelkveehouderijen met soms wel meer dan 30.000 koeien die voor de bulk van Amerika's melk zorgen.
Premiumisering van melk
De marktintroductie van Fairlife gaat gepaard met 'ademloze' promotiematerialen die claimen dat de nieuwe melk 'melk zal brengen waar het nog nooit geweest is', schrijft The Independent. Maar het gaat dan ook om de 'premiumisering' van melk, stelt Coca-Cola.
Fotocredits: Coca-Cola
@Theo : Ik merk dat je een melkdrinker bent en daar hebben we in ieder geval een overeenkomst. Als de mens slechts één voedingmiddel zou mogen kiezen dan zullen diegene die melk kiezen het langst zonder gezonheidskwalen kunnen leven. Maar ik zou toch graag jou ( met onderzoeks resultaten onderbouwde) argumenten vernemen waarom gangbaar geproduceerde, gepasteuriseerde melk en biologisch geproduceerde melk onvolwaardig is t.o.v. Demeter melk - Welke invloed heeft het niet onthoornen van koeien op de ingredienten die in hun melk voorkomt? - Wat is het verschil tussen rauwe melk een minuutje koken en het pasteuriseren van melk ? Dat begrijp ik nog niet.
@ Paul: Cola komt al dicht bij het water opnieuw uitvinden. Het is meer dan 95% water met fosforzuur erbij om de ph naar ca. 3 te verlagen, koolzuur voor de bubbels, wat plantenextracten (kunstmatig gefabriceerd) voor de smaak en kleur en niet te vergeten een vracht suiker om te zorgen dat obesitas geen vergeten kwaal wordt.