Achterstandswijken
Van Wijk: "We kopen in bij zowel Nederlandse als buitenlandse leveranciers en willen een echte discountsuper zijn. Doordat we de restpartijen goedkoop kunnen inkopen, vragen we scherpe prijzen voor onze producten. Het assortiment zal wekelijks verschillen, afhankelijk van het aanbod van fabrikanten. We willen ook veel onbekende, buitenlandse producten aan de man brengen. Om klanten hiermee kennis te laten maken, gaan we in de winkel proeverijen houden."
Als Cheap & Budget aanslaat, wil de formule met vestigingspunten komen in achterstandswijken in andere steden.
Fotocredits: logo Cheap & Budget
Als het een beetje meezit, ligt er bij Cheap & Budget straks spannende waar uit buitenlandse restpartijen. Als het knappe kruideniers zijn, trekken ze daarmee een interessante mix van klanten rond de kern van de formule.
Er is natuurlijk wel een maar: het gezeul met al die spullen heen en weer in vrachtwagens vraagt nogal wat diesel. Maar ja, dan moet die ook maar duurder worden, terwijl'ie juist goedkoper is geworden.