“Vind je hetzelfde artikel goedkoper bij Albert Heijn? Dan betalen we je 5x het verschil terug!”, staat er op een grote poster bij de ingang van de Carrefour supermarkt in het Belgische Lier. Daarmee zet Carrefour een opmerkelijke stap in de concurrentieslag met het Nederlandse supermarktconcern. Albert Heijn wist zijn positie in België de afgelopen drie jaar op te bouwen met prijzen die onder het geldende marktniveau lagen. Nu het Zaanse bedrijf daarmee de markt heeft veranderd, is alweer een nieuwe strategie nodig.

Prijsperceptie
In plaats van voor een brede prijsverlaging te gaan, kiest Carrefour voor een heel gerichte actie. "We doen dit vooral om de prijsperceptie van Carrefour aan te pakken”, zegt Carrefour-woordvoerder Baptiste van Outryve op Gondola. Klanten komen er zo immers direct achter dat hun Carrefour-vestiging niet veel onderdoet voor het als goedkoop ervaren AH.

De actie is beperkt tot de Carrefour-winkels in Lier en Turnhout (waar Albert Heijn sinds een jaar vestigingen heeft) maar wordt gesteund door het hoofdkantoor, meldt De Levensmiddelenkrant.

Fotocredits: @bartdecl via Twitter