Meestal verkoopt het in een nieuw gebied de eerste dag hartstikke goed, daarna wordt het in de regel wat minder. Nu had ik op donderdag een omzet van maar 200 euro. Dat is echt heel slechtGeen omzet
Pim Peeters, een lokale ondernemer, zag letterlijk het gat in de markt ontstaan. Peeters heeft een rijdende winkel waarmee hij mensen in gebieden zonder permanente supermarkt toch hun boodschappen kan bieden. Padbroek leek hem dan ook een veelbelovende optie. "Vorige week donderdag was de eerste dag, vrijdag de laatste", schrijft Distrifood.
Peeters had het na één dag eigenlijk al gezien. "Meestal verkoopt het in een nieuw gebied de eerste dag hartstikke goed, daarna wordt het in de regel wat minder. Nu had ik op donderdag een omzet van maar 200 euro. Dat is echt heel slecht."
Geen rijdende winkel dus voor Padbroek. Peeters denkt met zijn wagen meer omzet te kunnen halen in de dorpen ten zuiden van Boxmeer.
Fotocredits: 'SRV-wagen', Adriaan ter Burg
Supermarkten met dagelijkse bezorgservice, te bestellen via internet, daar is inmiddels ook steeds meer keuze in. Ik vraag mij af op wat voor gebied een kleine ondernemer op dat gebied zich zou kunnen onderscheiden t.o.v. de grotere winkelketens die al busjes hebben rijden. Ik heb een vaag vermoeden dat je het dan moet afleggen op gebied van prijs.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, eens kijken of het mij lukt in Padbroek wat vóór het weekend wat te bestellen bij Albert Heijn. Helaas hebben zij het te druk en blijkt Appie vrijdag en zaterdag reeds volgeboekt te zijn, aldus de site. Misschien heeft Albert Heijn dus zijn klandizie afgesnoept.