Biologisch zit in de lift. Zelfs in snackbars en cafetaria's zijn tegenwoordig biologische producten te vinden. Frietfabrikant McCain ziet de verkopen van zijn biologische frites stijgen. De winnaar van de AD-friettest is de biologische Frietwinkel in Utrecht. Bij Natuurlijk Smullen in Amsterdam, dat focust op biologische producten, lopen klanten de deur plat. Biologisch blijkt voor snackbars vooral in de grote steden een succes te zijn.

"Het ligt helemaal aan het type verkooppunt en de doelgroep. De ene consument is immers de andere niet", zegt Maurice de Kroon, salesmanager van Vanreusel Snacks in Out-of-Home-Shops.

De algemene teneur bij fabrikanten van snacks is dat 'biologisch' geen doorslaggevende succesfactor zal zijn. “Biologisch blijft als je het aan mij vraagt in de kinderschoenen staan”, zegt Richard Huisman van Swinkels Snackery en Backery (Souflesse). “We zien een veel sterkere groei naar eerlijke en ambachtelijke producten die onderscheidend zijn." Toch blijkt snacken voor de meeste consumenten vooral een 'verwenmoment' in te houden, waarbij andere overwegingen naar de achtergrond verschuiven.
Mickael Timmermans, marketing manager van Van Oers Groep voegt daar aan toe: “Consumenten vinden verantwoord eten belangrijk. Biologisch is daarbij een veelgenoemde term. De consumentenkennis over wat biologisch loopt alleen sterk uiteen en de consument is voorlopig niet bereid hiervoor diep in de buidel te tasten op het gebied van snacken.”
Bron: Out-of-Home - Fabrikanten geloven niet in biosnackbar