In steeds meer Begische gezinnen wordt minder ontbeten en wordt minder brood gegeten. Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (Vlam) start daarom met een campagne `Alle Dagen Brood`. Deze campagne heeft als voornaamste doel om het nut van de boterham nadrukkelijk onder de aandacht brengen.
`Brood is een basisproduct. Het is zo vanzelfsprekend dat het niet de aandacht krijgt die het verdient`, zo stelt Leen Guffens van Vlam. Uit panelonderzoek van GfK onder 4.000 gezinnen is gebleken dat de gemiddelde broodconsumptie in Belgiƫ te laag is. Bovendien daalt het verbruik.
De campagne moet onder meer duidelijk maken dat ondanks het gewijzigde consumptiepatroon brood ook past in een moderne levensstijl. Zo kan volgens Guffens brood heel goed als gezond tussendoortje dienen.
Bron: Bakkerswereld met dank aan mkb-net
Gek dat gevulde koeken genoemd worden als verdringers van brood in Belgie, gevulde koeken kennen ze daar helemaal niet. De gevulde koek is een van de weinig authentiek Nederlandse producten.