"Energieverbruik wordt een hot item. Niet eens omdat de voorraden slinken maar omdat de publieke opinie sneller verandert dan de voorraden opraken. Daarnaast denk ik dat mensen in reactie op alle 'versnelling' in de wereld, steeds meer behoefte krijgen aan stabiliteit, aan producten met duurzaamheid en dus kwaliteit. Niet alleen technisch, maar ook vormtechnisch."
Let wel, dit is geen uitspraak van Ford, Volkswagen, Toyota of Fiat, maar van BMW!
Zou dit - mutatis mutandis - ook in food spelen? Ik denk zelfs nog sterker.
Bron: Residence in Design - december 2006, p. 70
@Dick en Wouter,
Mischien hebben jullie wel gelijk. Ik hoor wel eens dat het weer modern wordt gevonden om als vrouw niet te werken, maar juist bij de kinderen te blijven. ’S Middags en pas nadat de kinderen de loodzware schooltas in een hoek hebben gedonderd, gewoon een kopje thee drinken met de kinderen.
En inderdaad, dat is niet voor iedereen weggelegd.
Goed dat jullie dit in een breder perspectief plaatsen.
Groet,
Arnoud