Van deze mensen zei 62% dol op hamburgers te zijn en altijd hamburgers te willen blijven eten, ondanks de recente waarschuwing van de WHO over rood vlees. Ook bij de Millenials-generatie is de hamburger in trek, ondanks dat zij aangeven dat voor hen het gezondheidsaspect de belangrijkste factor is bij het uitkiezen van een restaurant. Wel zouden zij graag gezondere hamburgers zien, waarin rundvlees wordt vervangen door kip of kalkoen.
Consumenten staan volgens Mintel wel meer open voor vlees dat goed voor ze is, maar ook waar ze zich goed over kunnen voelen. Zo zei 80% van de ondervraagden bereid te zijn om meer te willen betalen voor een hamburger die met kwalitatief hoogstaande producten is gemaakt. Daarnaast geeft 59% aan te willen weten wat de herkomst van het vlees is en 43% wil meer grasgevoerd vlees op het menu.
Ja Nard #11 dat is het punt dat #2 maakt.
Overigens behoor ik ook tot die 25 procent. Zondag nog een broodje hamburger gegeten zonder enige illusies over de kwaliteit der nutriënten. De verpakking slingerde rond. Het waren een soort meelschijven met veel zout emulgator en water. Een voedseltechnologisch hoogstandje en nog diervriendelijk ook, want voor maar 25 procent van dier gemaakt.
Nog best lekker en de volgende dag gewoon gezond weer op.