Dat zei vandaag merkenman Paul van Moers in een reportage van de Persdienst in de regionale kranten. V&D lijkt na decennia kwakkelen tenonder te gaan . De uiterst succesvolle aan V&D gelieerde La Place-formule met vers eten voor een nette eetcafé-prijs dreigt mee te worden gesleurd in het dreigende faillissement. Als de rechter zou besluiten dat de winkels van V&D in Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Maastricht moeten sluiten zou daarmee ineens 17% van de omzet wegvallen.

Zo'n klap is ook voor La Place niet te overleven, maar niettemin toch geen probleem volgens Van Moers. "Er staan honderd belangstellenden klaar om La Place over te nemen. Ik weet vrijwel zeker dat Ahold een bod zal doen", zegt hij tegen Persdienstjournalist Wilko Voordouw.

'altijd nieuwer'
Volgens Van Moers is La Place de melkkoe van V&D, maar kan het bedrijf zonder enig probleem overleven zonder V&D. Van Moers: "want of je La Place nu in het warenhuis vestigt of zelfstandig elders in de stad: de formule staat als een huis. Het sterke is, zodra La Place ziet dat het op een bepaald gebied door de concurrentie wordt gevolgd, dan komt het weer met iets nieuws. Hadden ze dat bij V&D ook maar gedaan."

La Place is inderdaad zo succesvol dat het zelfs bij Google op Manhattan te vinden is. De Nederlandse Google-man Michiel Bakker legde vorig jaar in Retaildenkers uit waarom: La Place heeft niets te verbergen.

Fokke & Sukke blijken zelfs van mening dat La Place V&D kan redden van de ondergang:

F&S_VenD



Fotocredits: La Place