"AH let ook op de 'kleintjes' als het gaat om leveranciers, 250k voor winnende productpitch, Interessant!", zegt winkelprofessor Laurens Sloot.
Albert Heijn organiseert op 23 en 24 november de Podiumdagen voor leveranciers met nieuwe producten. Voorafgaand organiseert de Zaanse grootgrutter op 1 november de Productpitch. Daar kunnen kleine en jonge leveranciers hun product of idee tonen. De winnaar maakt kans op €250.000 én een jaargang begeleiding door een AH-mentor.
Bron: Twitter - Laurens Sloot on Twitter
Albert Heijn organiseert op 23 en 24 november de Podiumdagen voor leveranciers met nieuwe producten. Voorafgaand organiseert de Zaanse grootgrutter op 1 november de Productpitch. Daar kunnen kleine en jonge leveranciers hun product of idee tonen. De winnaar maakt kans op €250.000 én een jaargang begeleiding door een AH-mentor.
Het idee is sympathiek en niemand zal het AH kwalijk nemen dat het ook niet helemaal geschoond is van eigenbelang. Maar in de beeldvorming past deze vertroeteling niet lekker bij het bericht van een paar weken geleden dat Ahold Delhaize de leverancierscontracten openbreekt om extra 'schaalkorting' te bedingen, en wel met terugwerkende kracht. Juist de kleine producenten lijden hieronder. Daarnaast is het de algemeen gedeelde ervaring van veel jonge of kleine merken dat zij schapruimte krijgen voor leuke nieuwe producten, maar als het een succes blijkt wil AH daar huismerk van maken en mag je hun private label producent worden. Advies van de communicatieadviseur ;) - zorg dat je je consequent gedraagt en een eenduidig beeld uitstraalt; dat helpt je bij de geloofwaardigheid.