Met een nieuwe spaaractie voor uitdrukplaatjes met de naam 'boerderijmini's' start Albert Heijn met een feel good campagne rond het boerenleven. Wie dat wil, kan tijdens de 'doe als een boer'-dagen op 11 oktober ook naar de 40 boerenbedrijven die AH van verse producten voorzien.

Boerderij schrijft: "volgens AH bevatten de uitdrukkaartjes allerlei leuke weetjes over het boerenleven. Op de te bezoeken bedrijven kunnen klanten ervaren hoeveel aandacht, tijd en zorg een boer besteedt aan het maken van verse producten die worden verkocht bij hun eigen AH-winkel. Onder de 40 bedrijven zijn ook scharrel- en biologische bedrijven." Vorig jaar luidde de kritiek dat gangbare dierhouderijvormen uit de te bezoeken boerderijen waren geweerd.

YFM
De huidige campagne lijkt mede een antwoord te zijn op de verwijten van LTO Nederland dat AH te weinig voor de boer zou doen. Boeren en de Youth Food Movement trokken na een actie van YFM naar Zaandam om te praten over manieren om daar wat aan te doen.

Alle mini's zijn te vinden op de website van AH.

Fotocredits: AH