ABN AMRO betreurt het dat dit wordt opgehangen aan de zogenaamde 'plofkip' van Wakker Dier. Deze kreet werkt stigmatiserend voor het overgrote deel van de vleespluimveehouders in Nederland. Ondernemers die er dagelijks alles aan doen om hun dieren zo goed mogelijk te houden. Tegelijkertijd werkt het stigmatiserend voor 90-95% van de consument: het overgrote deel van de Nederlandse huishoudens consumeert immers deze kip. ABN AMRO respecteert de keuze van haar cateraar, maar wil benadrukken dat zij niet zelf deze keuze maakt.
ABN AMRO meent dat zowel producenten als consumenten belang hebben bij het bestaan van verschillende segmenten, zoals welzijnskip, milieukip en biokip.
Wilbert Hilkens,
sectormanager dierlijke sectoren ABN AMRO
Fotocredits: Wakker Dier
Patrick, het is de taak van Wilbert om beleid te maken voor de bank en dat uit te dragen en dat doet hij binnen een heel consistent denkkader. Jij hanteert een ander kader.
De inkoopmanager van de catering had alleen even niet door dat het financieringsbeleid niet uit de krant komt.