Naast Picnic kent Nederland nog een online supermarkt: Crisp. In november vorig jaar ging dit nieuwe bedrijf van start. Het kreeg een startkapitaal van €3 miljoen mee. Krap een half jaar later heeft Crisp een volgende investering van €5 miljoen opgehaald, schrijft RTL.

Crisp levert 'on demand': via het platform kunnen "mensen die van lekker eten houden, maar geen tijd hebben om speciaalzaken en delicatessenwinkels af te lopen" rechtstreeks bestellen bij de aangesloten leveranciers. Dat zouden er inmiddels zo'n 380 zijn. De leveranciers brengen ('s nachts) de bestelde producten naar de distributielocatie in Amsterdam. Vandaar wordt door een team van inmiddels 45 mensen in ploegendienst de bestelling verpakt en over heel Nederland uitgeleverd, tussen 18.00 en 22.00 uur.

Over het aantal klanten doet medeoprichter Tom Peeters geen uitspraken. Wel is inmiddels de wachtlijst, die meteen na de oprichting nodig bleek, weggewerkt en zou het aantal klanten sinds kerst vervijfvoudigd zijn.

De nieuwe investering zal in het verder ontwikkelen van het platform worden gestoken. Vooralsnog in Nederland, om daar een sterke basis op te bouwen, maar op termijn wil Crisp ook internationaal gaan werken. "We maken lokaal eten op grote schaal bereikbaar," aldus Peeters.
Bron: RTLnieuws - 5 miljoen euro voor online supermarkt Crisp: 'klanten enthousiast'