In de theorie van co-branding moet dit product onverkoopbaar zijn, en slecht voor beide merken die te zeer een andere doelgroep aanspreken. Maar je kunt er ook zo naar kijken, dat dit een brilliante herpositionering van de vegaslager is.
Het actuele nieuws uit de (inter)nationale media.
In de theorie van co-branding moet dit product onverkoopbaar zijn, en slecht voor beide merken die te zeer een andere doelgroep aanspreken. Maar je kunt er ook zo naar kijken, dat dit een brilliante herpositionering van de vegaslager is.
Als ik een keer geen vlees eet, dan heb ik geen behoefte om het te vervangen door een gekunstelde vleesvervanger. Dan kook ik zelf wel wat (soja)bonen ofzo.
#Paul: Meest gegeten is tofu ( tofoe / tahoe), die is ongefermenteerd. Tempeh is wel gefermenteerd.
Ik krijg een vervelende allergische reactie van ongefermenteerde soja, ik vraag me af waarom ze dit soort dingen nou niet ook gewoon met bonenpuree maken, er moet altijd maar sojatroep in. Ik kijk weleens op diverse vegatrische 'handel' en zodra ik soja vrijwel bovenaan zie staan gaat het terug de bak in. Maar ook kop ik helemaal niks van Unox, gaat vaak allerlei troep extra bij om het 'smakelijk' te maken en is nog duur ook, kun je netzogoed het goedkope spul nemen, zit dezelfde troep in.
De slager die vegetariër is gaat naar de vleesindustrie om zijn sojacreaties aan de man te brengen. Trouwens, ongefermenteerde soja is niet gezond. Dat wisten de Chinezen al eeuwen geleden en voor de sojaproductie worden regenwouden massaal gekapt.
Zo lust ik er nog wel een paar.
Aanhalingstekens gebruik je als je citeert, en dan niet als Eva haar zelf verzonnen kop citeert.
Klopt, Hans. Daarom gebruikte de redactie aanhalingstekens. Eva wil aandacht voor een getal. Dat krijg je zo. Evenals het gesprek.
Dat neemt niet weg dat de kop niet klopt, maar juist weer wel doet wat hij moet doen.
Kop klopt niet. Ze besparen het niet, ze zouden het KUNNEN besparen als niemand die dag vlees eet. Gaat niet gebeuren, denk ik, bij lange na niet.
Toch grappig dat al die nieuwe economie bedrijven die zich opmaken om naar de beurs te gaan omdat ze 50 keer de winst of 500 keer het verlies waard zijn, enorme bedragen pompen in reclame in klassieke media als tv en abri's.
Unox verkoopt in blik en zak, die manieren van verpakken kunnen ongekoeld. Ongekoeld in blik of zak is een niche voor vleesch. Hopelijk zijn deze gehacktballetjes geheel plantaardig. Om als product een goede kans te maken is vegan naar mijn indruk een voorwaarde voor de Duitse markt.
Ik vind het knap allemaal.
Niels is de eerste die het opmerkt: van hip, bewust, klein en underdog is Jaap Korteweg naar een nieuwe merkstrategie gegaan: heel gewoon, mainstream en überdog verbeteren.
Korteweg heeft er nooit een geheim van gemaakt: hij wil dat gehakt voor zoveel mogelijk mensen gehackt wordt. Krabben verschalen als ze in hun volgende leven komen. De Vegaslager moet echter ook nog leven - denk ik - van zijn oude klanten.
In de wandelgangen heb ik echter begrepen dat investeerders vanuit de VS geïnteresseerd zijn. Als het dus een risico is, is het een calculated risk en is Jaap (samen met zijn businesspartners) vooral een heel knappe ondernemer vanuit een sterk ideologische drijfveer.