Ook jij kunt als lezer zelf het nieuws mee helpen maken. Hoe? Dat lees je hier, of ga direct naar het Lezersnieuws-formulier!
Reageren kan per bericht. Gebruik daarvoor de reageerknop onder ieder berichtje of de dropdown boven het reageervak.
Fotocredits: 'Toilet paper', Martin Sotirov
De Britse National Farmers Union overweegt juridische stappen tegen de supers die onder hun Brits-klinkende 'nep-boerderijnamen' zelfs geïmporteerde levensmiddelen presenteren, schrijft de DailyMail.
De supers verweren zich door te stellen dat zij al jaren verder gaan dan wettelijk vereist is bij het informeren van klanten over de herkomst van hun producten. De 'nepboerderijproducten' voorzien in de behoefte van klanten aan goede kwaliteit tegen een lage prijs. Indien mogelijk, komen die uit Groot-Brittannië, maar buiten het seizoen kiezen de supers voor de beste kwaliteit van elders. Volgens Tesco heeft twee derde van zijn klanten producten uit het nepmerkenassortiment gekocht en zijn zij overweldigend positief in hun feedback.