Die de Waard heeft er echt de ballen verstand van. De horeca moet gewoon veel meer voor zijn bier betalen dan AH of Jumbo. Mede dankzij waterdichte contracten en koppelverkoop.
Het actuele nieuws uit de (inter)nationale media.
Die de Waard heeft er echt de ballen verstand van. De horeca moet gewoon veel meer voor zijn bier betalen dan AH of Jumbo. Mede dankzij waterdichte contracten en koppelverkoop.
De jeugd van tegenwoordig gaat pas laat stappen. Daarvoor wordt meestal ingedronken bij iemand thuis, dus zijn ze tegenwoordig minder dorstig als ze binnenkomen dan vroeger. Dit heeft dus invloed op de omzet, en het moet toch verdiend worden.
5ytske, jazaker: 1 centimeter korting per meter!
>> "Wie de horeca wil helpen, bestelt tijdens het carnaval weer eens ouderwets een meter bier". <<
Krijgt die persoon dan ook korting?
#6.2 Interessante en tevens een mij vreemd overkomende reden. Productiewerk met standaardbier verdienen ze meer mee dan aan speciaalbieren waar je zo 3,50 tot 5,50 euro per stuk voor neertelt? En willen ze dat zelf ook, die barmannen/vrouwen? Als ze te weinig verdienen dan bedenken ze er maar wat op. Welke geniale uitbater robotiseert de tap, dan kan t nog sneller.
In de Volkskrant legt Peter de Waard simpel uit hoe het zit. Bestelde je vroeger gewoon 'een meter bier', nu moet iemand die een rondje geeft "naast vier gewone bier, ook nog twee Radler, een witbier, een speciaalbier van een hip lokaal merk, twee wijn (een zoete en een droge) plus een Cola voor de bob halen. Wat vroeger in dertig seconden kon, kost de ober nu vijf minuten."
De horeca is arbeidsintensiever (en dus duurder) geworden. "Voor veel cafés zou het op dit moment eigenlijk voordeliger zijn flesjes bier in te slaan bij Albert Heijn of Jumbo in plaats van vaten bier te betrekken bij de brouwerij of groothandel." De Waard besluit: "Wie de horeca wil helpen, bestelt tijdens het carnaval weer eens ouderwets een meter bier".
De opgetogenheid hierover zal mogelijk niet van lange duur zijn. Vers onderzoek toont aan dat de levensverwachting (in de VS – rest der wereld volgt meestal later) voor de eerste keer in 20 jaar weer een dalende trend laat zien. Een follow-up onderzoek geeft aan dat diabetes-2 hierin een steeds grotere rol is gaan spelen. De helft van rijke en arme volwassen Amerikanen heeft diabetes of pre-diabetes en dit zet door.
En, de jeugd heeft ook hier de toekomst: bij kinderen is het aantal gevallen sinds 1996 gestegen van 5% naar 20% en dit zet ook door.
De horeca betaalt 2x zoveel voor zijn bier als de supermarkt. Is al jaren een discussie tussen brouwers en cafe eigenaren.
Wow, dit zijn heftige cijfers. Zeker wanneer je denkt aan het feit dat het WFP, wij en vele andere bedrijven strijden voor het behalen van Zero Hunger in 2030.
Zou het geen optie zijn om voor de mensen uit Venezuela zelf voedsel te produceren Met onze producten kunnen zij dit op een waterbesparende en goedkope manier doen. Zo zijn zij toch in staat om hun families te voeden met het fruit en de groentes! Er zou eventueel zelfs een inkomen mee verdient kunnen worden.