Ook jij kunt als lezer zelf het nieuws mee helpen maken. Hoe? Dat lees je hier, of ga direct naar het Lezersnieuws-formulier!
Reageren kan per bericht. Gebruik daarvoor de reageerknop onder ieder berichtje of de dropdown boven het reageervak.
Fotocredits: 'Journaux Le Figaro', ActuaLitté
Om klanten te 'ontzorgen' bij het boodschappen doen, introduceert supermarkt Plus een app, te gebruiken op de mobiele telefoon. Behalve een uitgebreide boodschappenlijstfunctie (75% van de klanten blijkt een lijstje te maken), biedt de app ook een bestelfunctie voor de Plus-winkels met een bestel- en bezorgservice.
"In de app zijn het assortiment en de aanbiedingen in de door de consument gekozen winkel te bekijken. Ze voegen producten heel eenvoudig toe aan hun boodschappenlijst . De klant kan alle boodschappen noteren in zijn boodschappenlijst, ook boodschappen waarvoor de klant niet bij PLUS terecht kan – denk aan schoenen of multomappen.
Hiermee is het complete boodschappenlijstje op één plek bij te houden, zelfs zonder mobiel internet. Doordat tachtig procent van de benodigde wekelijkse boodschappen meestal herhaalaankopen zijn, is de boodschappenlijstfunctie zo gemaakt, dat klanten hun boodschappen heel eenvoudig toevoegen, afvinken en voor de volgende keer weer terughalen. Door de lijst te sorteren op de indeling van de winkel, wordt het winkelbezoek nog efficiënter", schrijft Plus.