
Slim maar noodzakelijk, zegt retailexpert Paul Moers in het AD. "Plus blijft hangen op een marktaandeel van 6,4 procent en dat is jammer, want het concern verdient meer. Plus heeft een duidelijke positionering met lekker eten. Maar: ze zijn hartstikke duur.’’
Vandaag blijkt dat Jumbo, vanwege zijn belofte om de klant iedere dag de laagste prijzen te bieden, de prijzen van Plus volgt. Via posters op sociale media laten Jumbo-ondernemers weten met de prijsverlagingen van Plus mee te gaan.

Niet alle winkels doen mee; uit een prijsvergelijking door Superscanner zou blijken dat gemiddeld zo'n 160 Jumbo-winkels Plus volgen. Behalve Jumbo verlaagden ook Dirk, Vomar en Dekamarkt om de Plus-prijzen te matchen, schrijft Distrifood.
Kunnen de andere supermarkten achterblijven? Natuurlijk niet. Nederland staat vermoedelijk een groente- en fruitoorlog in het supermarktschap te wachten.
Actieorganisaties, zoals foodwatch, wilden BTW-vrije groente en fruit. De gewenste prijsverlagingen lijken bij deze meer dan gerealiseerd te zullen worden.
Op 6 december krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Laagste prijs garantie van de PLUS is niet grensoverschrijdend en dat is maar goed ook.
Deze week rode puntpaprika's € 2,22/kg (ca. 8 stuks) bij Lidl (D), bij PLUS ca. € 4,76/kg (2 stuks à 1,19). herkomst: Marocco of Almeria.
Meer marge op huismerken denk ik. Daar kunnen ze meer op sturen.
Maar ik ken zelf de AGF markt niet zo goed. Behalve van de dumpprijs verhalen... Dat belooft niet veel goeds voor de leveranciers.
Uitstekend punt, Sander. Op AGF wordt de marge gemaakt die op de A-merken wordt verloren.
Vraag is wat er nu gaat gebeuren: minder A en meer huismerk én meer vers? Of druk op vers?
Heel spannend.
In het bericht van Plus alles over de consument en hun duurzame imago.
Geen woord over de leveranciers. Kan iemand even uitzoeken of de inkoopprijzen ook laagblijvers worden?