Naar verwachting komen Aldi en Lidl nog steviger in het zadel. Doordat het Britse pond in waarde daalt, wordt het voor de grote Britse supermarkten duurder om voedingsproducten uit de EU in te voeren. Aldi en Lidl profiteren in dit verband van hun beperkte assortiment en de eigen leveranciersketens. Bovendien zetten beide ketens zwaar in op lokale producten door deals te sluiten met Britse boeren. Hierdoor hoeven zij niet veel te importeren, in tegenstelling tot de 'grote vier'.
Kantar Retail, analyse-bureau van de retailbranche, raadt iedere retailer aan een 'post-Brexit plan' op te stellen om met de onvermijdelijke veranderingen om te gaan. Lidl heeft in dat verband al laten weten dat de discounter zijn expansie op dezelfde voet voort wil blijven zetten.
Op 6 december krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
De brexit is heus zo slecht nog niet. Er volgen vast nog meer lichtpuntjes.