Volgens Ilja Gort - reclamecomponist, marketeer en tegenwoordig vooral wijnboer en TV-maker - lijken de flessen Dutch Tulip Vodka te veel op zijn La Tulipe wijnen. Gort spande een kort geding aan tegen de Katwijkse destilleerderij Clusius Heritage, die wodka stookt van biologische tulpenbollen. Het geding diende maandag, de uitspraak is over 2 weken.

Volgens Gort maakt het wodkamerk inbreuk op het beeldrecht van La Tulipe. De advocaat van het tulpenbollenwodkamerk vindt de visuele overeenkomst nogal meevallen. Bovendien is er sprake van verschillende doelgroepen en kost de high-end wodka €48 en €295 per fles, nogal een verschil met het tientje dat La Tulipe in de supermarkt moet kosten. "De suggestie van de advocaat van Chateau de la Garde dat mensen misschien een glas Dutch Tulip Vodka gaan nemen in plaats van een glas La Tulipe wijn, wordt door de wodkamakers daarom niet serieus genomen," schrijft Adformatie.
Adformatie - La Tulipe (Ilja Gort) sleept ?Dutch Tulip Vodka? voor het gerecht
  • Deel
Druk af