Supermarktketen PLUS richt zich dit jaar voor het eerst speciaal op de islamitische vastenmaand ramadan met de folder genaamd ‘Goed eten, is samen eten’, meldt Distrifood. Twaalf PLUS-vestingen in gebieden waar veel moslims wonen, waaronder wijken in Rotterdam, Huizen en Culemborg, gaan de folder huis-aan-huis bezorgen.

Voor Nederlandse supermarkten is de normaalste zaak van de wereld om tijdens de feestdagen een bijzonder assortiment aan te bieden en te promoten. Maar met de ramadan (en het afsluitende Suikerfeest) laat, zo werd al vaker gezegd, de detailhandel kansen liggen. Nederlandse moslims geven dan namelijk ruim €16 miljoen per week meer aan boodschappen uit.

Dat het anders kan, laat PLUS-ondernemer Remco van Ee in Gouda zien. Hij is het brein achter de speciale folder. Al 8 jaar heeft Van Ee wel een ramadanfolder. Tijdens de vastenmaand draait hij 10% extra omzet. Volgens Van Ee is de iftar, de avondmaaltijd na de zonsondergang, een eetmoment waarop supers goed kunnen inspelen.

Dit jaar valt de ramadan van 5 mei t/m 4 juni. In de folder komen aanbiedingen van zo’n 10 tijdens de ramadan populaire producten. Welke dat zullen zijn, is nog niet definitief.
Distrifood - Plus speelt met folder in op ramadan
  • Deel
Druk af