Marktonderzoeksbureau Nielsen ondervroeg 1.000 consumenten die regelmatig hun wijn kopen in de supermarkt. Ze beoordeelden het totale wijnassortiment, de huiswijnen en de kwaliteit van de wijnen van de 10 grootste supermarktketens.

Daarbij kwam PLUS voor het derde opeenvolgende jaar als topper uit de bus. Niet alleen bij Nielsen scoort PLUS het best. Ook marktonderzoeksbureau GfK en de Wijnalmanak hebben PLUS al diverse jaren - al dan niet op rij - als beste Wijnsupermarkt erkend. Behalve het assortiment en de kwaliteit van de wijnen, beoordelen klanten de aantrekkelijkheid en de indeling van de PLUS-wijnafdeling het hoogst.

'Ontzettend trots'
“Wij zijn ontzettend trots dat we deze titel wederom behalen. Wij werken al jaren aan een mooie wijnafdeling voor de consument, en investeren in goede wijnadviseurs op de winkelvloer. Inmiddels heeft PLUS al 145 gediplomeerde wijnadviseurs in dienst en 25 in opleiding. Consumenten waarderen deze deskundigheid en die tevredenheid doet ons goed. Daar doen we het immers voor. Niet voor niets koopt een groot deel van onze klanten wijnen bij ons. Dat percentage is zelfs gestegen van 41 procent in 2014 naar 58 procent dit jaar”, zegt Elke Wolterink, wijninkoper bij PLUS, in De Levensmiddelenkrant.

Fotocredits: website PLUS
Dit artikel afdrukken