"Supermarkt Plus promoot veel vaker vlees met 2 of 3 Beter Leven sterren of biologisch vlees dan andere supermarkten." Dat blijkt uit de cijfers van de foldermonitor van Wakker Dier. Van de ruim 4.000 vleesaanbiedingen in de eerste 4 maanden van dit jaar betrof slechts 4% vlees met 2 of 3 Beter Leven sterren of het biologisch keurmerk. PLUS bleek maar liefst 97 van de 184 diervriendelijk-vlees aanbiedingen voor zijn rekening te nemen. Albert Heijn volgt met 31 aanbiedingen op ruime afstand. Supermarkten Jumbo, Emté en Dirk maakten helemaal geen reclame voor vlees met meer dan 1 Beter Leven ster of biologisch vlees. Wakker Dier voert campagne tegen het gestunt met dierenleed en gaat daarmee door totdat alle kiloknallers uit de folders zijn verdwenen: “Onze wens is dat supermarkten elkaar beconcurreren op het beste dierenwelzijn, niet op de laagste prijs”.
Wakker Dier - Supermarkt Plus koploper diervriendelijkere vleesaanbiedingen | Persberichten | Wakker Dier
  • Deel
Druk af