"Supermarkt Plus promoot veel vaker vlees met 2 of 3 Beter Leven sterren of biologisch vlees dan andere supermarkten." Dat blijkt uit de cijfers van de foldermonitor van Wakker Dier. Van de ruim 4.000 vleesaanbiedingen in de eerste 4 maanden van dit jaar betrof slechts 4% vlees met 2 of 3 Beter Leven sterren of het biologisch keurmerk. PLUS bleek maar liefst 97 van de 184 diervriendelijk-vlees aanbiedingen voor zijn rekening te nemen. Albert Heijn volgt met 31 aanbiedingen op ruime afstand. Supermarkten Jumbo, Emté en Dirk maakten helemaal geen reclame voor vlees met meer dan 1 Beter Leven ster of biologisch vlees. Wakker Dier voert campagne tegen het gestunt met dierenleed en gaat daarmee door totdat alle kiloknallers uit de folders zijn verdwenen: “Onze wens is dat supermarkten elkaar beconcurreren op het beste dierenwelzijn, niet op de laagste prijs”.
Wakker Dier - Supermarkt Plus koploper diervriendelijkere vleesaanbiedingen | Persberichten | Wakker Dier
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Marc #1 : Ik dacht dat het zo langzamerhand niet meer de bedoeling was om consumptie van vlees te stimuleren. Minder vlees, maar beter (alle gesjoemel & broeha even daargelaten).
"Hoe duurzaam zou het voor de de gehele keten zijn zonder prijspromoties." Deze snap ik niet; want "Ze eten geen twee karbonades omdat ze in de aanbieding zijn." 2 karbonades eten heeft toch niets met duurzaam te maken?
Minder is duurzaam. Ecologisch gezien is 1 plofkip per maand per gezin een prima idee. Het probleem is dat we de weg kwijt zijn geraakt in alle frames en gewoontes.
Promoties zijn de manier geworden om een product te introduceren.
Sterker nog Marc!, voordat je het weet heb je een eikelvarken "welk geen eikels eet" in je winkelmandje liggen. Gekocht met het idee dat het dat leven had.
Dumpen van prijzen is de dood in de pot. Maar voor een gemiddelde Nl'er wel de aankoop beslissing.
Dat WD Plus een veer in de reet steekt is alleen maar te danken aan het promoten!
Verkoopcijfers zijn m.i. veel interessanter maar dan schermen ze zich af met "concurrentie-bla,bla,bla" af. Iets promoten levert punten op welk verzilverd worden op de rest van het assortiment!
Hoe duurzaam zou het voor de de gehele keten zijn zonder prijspromoties. Consumenten vullen de vriezer met goedkope aanbiedingen. Ze eten geen twee karbonades omdat ze in de aanbieding zijn. Het verruimt de markt niet, laat staan dat het de consumptie stimuleert.