Plantaardige melk is niet voor mannen. Ze moeten het drinken van hun vrouwen. Dat schrijft Daniël Lohues in een column voor het Dagblad van het Noorden. Met ‘Planten zijn de nieuwe koeien’, de reclamekreet van Becel voor soja- en amandelmelk, moet je al helemaal niet aankomen bij de Drentse columnist en zanger. In de column steekt hij de draak met de levenswijze van de hipsterman en zijn familie. Zittend plassen, getrimde hipsterbaard, papadag: het komt allemaal langs. Die drinken dus sojamelk.

“Sorry mensen,” besluit Lohues zijn column. “Wat ik hier schets slaat misschien nergens op allemaal. Maar ‘Planten zijn de nieuwe koeien’: dat is pas écht dikke onzin.”

Wetenschappers bewezen dit voorjaar nog dat koemelk qua voedingsstoffen superieur is aan plantaardige, maar dat deden ze natuurlijk veel minder grappig dan Lohues.
Onzin - Daniël Lohues
  • Deel
Druk af