imageBlijkbaar toch iets losgeweekt? Er lijkt in ieder geval hoop te zijn.

Docent, tv-kok, smaakambassadeur en sinds kort ook Verscoach Pierre Wind is bestookt met vragen naar aanleiding van de ‘verscolumns’, die hij de afgelopen twee weken voor deze krant schreef. Zaterdag verscheen de laatste. Vooral veel reacties waren er op de plek van de versafdeling in de supermarkt, de indeling van de koelkast, de definitie van wat nu precies vers is en hygiëne tijdens het koken.

Ook kwamen lezers met extra suggesties, bijvoorbeeld voor restjesverwerking: zo richt een van de lezers eens in de zoveel tijd een gourmetmaaltijd aan van restjes groenten en vlees. Wind is verscoach in het kader van de op 12 november gestarte campagne ‘Wijzer met Vers’ van het Voedingscentrum en de Voedsel- en Warenautoriteit. Er is steeds meer vraag naar verse producten, constateert het voedingscentrum. Tegelijkertijd is ‘vers’ een vaag begrip dat te pas en te onpas wordt gebruikt om producten aan te prijzen. Met de campagne hoopt het Voedingscentrum de consument bewust te maken om onnodig bederf en verspilling te voorkomen.


Bron: AD
Dit artikel afdrukken