Nadat de Consumentenbond deze zomer al constateerde dat Picnic de goedkoopste super is voor A-merken, denkt ook het Algemeen Dagblad dat consumenten die online hun boodschappen doen bij Picnic het goedkoopst uit zijn.

De krant vergeleek de prijzen van 17 producten bij 3 online supermarktketens: Picnic en de webwinkels van Jumbo en AH. Wat betreft productprijzen blijken de drie elkaar niet veel te ontlopen: Jumbo is wat goedkoper, AH scoort met actie-aanbiedingen. De doorslaggevende factor blijken de bezorgkosten. Bezorgen is bij Picnic gratis en bij Jumbo en AH tussen de €2,50-€9,95.

De online boodschappenmarkt is een "ingewikkelde en verliesgevende markt", zegt retaildeskundige Paul Moers in Distrifood. Geen van de online supermarkten maakt winst. Dat Picnic zich vanuit het niets in een paar jaar op heeft weten te werken tot de tweede online supermarkt van Nederland, noemt Moers "heel knap". Hij vindt het "onbegrijpelijk" dat Jumbo en Albert Heijn dat hebben laten gebeuren. De grootste online supermarktformule is Albert Heijn.

Gaan supermarkten uit het straatbeeld verdwijnen ten gunste van bestelautootjes? Daar gelooft Moers niets van. Daarvoor zijn supers te dik gezaaid in Nederland en vinden consumenten de winkelbeleving te belangrijk.
Distrifood - Picnic de goedkoopste met online verkoop
Reageer
  • Deel
Druk af