Online supermarkt Picnic organiseert een pleitwedstrijd voor rechtenstudenten. Eerder dit jaar werd Picnic veroordeeld tot een boete van €150.000 aan (het management van) Formule 1-coureur Max Verstappen. Picnic had een Verstappen-lookalike ingezet in een parodie op een reclamefilmpje van Jumbo. Dat vond Jumbo prima, maar Verstappens management niet. Het hoger beroep staat binnenkort op de rol.

Picnic grijpt die gelegenheid aan voor een nieuwe publiciteitsstunt. Op de Picnic-app laat de online super weten een pleitwedstrijd te organiseren voor rechtenstudenten van 6 Nederlandse universiteiten. Zo wil Picnic leren hoe studenten denken over de regels als het gaat om het gebruik van social media. "Omdat geschillen die voortvloeien uit het gebruik van social media relatief nieuw zijn, is het recht op dit gebied nog vol in de maak. Picnic is benieuwd hoe de juristen van morgen, die zijn opgegroeid met social media, tegen deze materie aankijken," klinkt het.

De teams van rechtenstudenten strijden straks in 3 rondes tegen elkaar. "Rechtmatigheid (moet dit mogen?), Schadevergoeding/schadeberekening (wat moet dit eventueel kosten?) en Maatschappelijk belang (waar willen we naartoe?)" zijn de thema's, aldus Distrifood. De uiteindelijke winnaars mogen "hun input leveren" aan Picnic's advocaat in de hoger beroepszaak.
Distrifood - Picnic-stunt: pleitwedstrijd Verstappen-zaak
  • Deel
Druk af