Je kunt al Picnic-eitjes en Picnicmelk kopen. Binnenkort verkoopt online supermarkt Picnic ook eigenmerk chips, conserven en keukenrolpapier.

Een zeskoppig team houdt zich bezig met het ontwikkelen van de eigenmerk-producten. De focus ligt op producten waar qua verpakking, receptuur en supply chain verbeteringen te bereiken zijn. "We gaan het eerste duurzame e-commercemerk bouwen," zegt medeoprichter Michiel Muller op De Ondernemer. "We bouwen niet een merk om goedkoop te zijn. We bouwen een merk dat klanten fijn vinden en dat zowel topline- als goedkope producten kent."

Picnic heeft geen fysieke winkels. Bij de verpakking hoeft dus geen rekening gehouden te worden met presentatie in de winkel. Denk bijvoorbeeld aan chips, die in grotere zakken (met veel lucht) dan nodig verkocht worden opdat ze er mooi bijstaan in de schappen. Bij Picnic kan de verpakking kleiner; dat scheelt in het vervoer. Extra informatie kan in de app meegegeven worden, wettelijk verplichte etiketinformatie staat gewoon op de verpakking.

Wanneer de eerste producten van het Picnic-merk verkrijgbaar zullen zijn, is nog niet bekend. "Of we beginnen met vijf producten en de week erna weer vijf, of dat we gelijk 50 producten aan het assortiment toevoegen, dat moeten we nog bekijken," aldus Muller op Distrifood.
De Ondernemer - Picnic verbreedt en komt met eigen productenlijn
  • Deel
Druk af