Picnic heeft sinds kort ook Nespresso-producten in het assortiment. Bijzonder is dat je naast de koffiecups ook een recyclebag kunt krijgen. In deze zak kun je de gebruikte cups verzamelen en bij de volgende bezorging neemt Picnic ze weer mee ter recycling. In een week tijd zijn er al 1.500 Nespresso-recyclezakken over de virtuele toonbank gegaan.

Michiel Muller, CEO van Picnic, tegen Distrifood: “Returnen zit in het systeem bij de Nespresso-gebruiker, maar dat kostte voorheen moeite. Nu geven ze het mee aan onze koerier. In onze hub staat een speciale container voor de zakken. De eerste hub heeft de container al helemaal vol.”

De Nespresso-producten hebben sinds hun intrede in het assortiment meteen een plaats in de top-20 van meest verkochte producten veroverd. Die populariteit had de onlinesuper al wel verwacht. “4500 mensen hadden de producten het afgelopen jaar aangevraagd. En we kunnen zien wat mensen in de app zoeken, dus we wisten dat Nespresso populair is.”

Opvallend: Picnic is de eerste ‘supermarkt’ waar Nespresso zich aan bindt. Het koffiemerk wil namelijk zijn exclusiviteit behouden en verkoopt verder alleen via Nespresso-boutiques.
Distrifood - Picnic: ?Al 1500 Nespresso-recyclebags?
Reageer
  • Deel
Druk af