Over 3 à 4 weken zouden de eerste Picnic-wagentjes rond moeten rijden in de Noord-Franse stad Valenciennes.
Volgens het Franse ecommerceblad LSA heeft Picnic een overeenkomst gesloten met de Franse hypermarktketen Cora en wordt er op dit moment gewerkt aan het inrichten van een distributiecentrum in Lesquin. Ook is de Franse dochtermaatschappij Picnic SAS opgericht en is Picnic actief Franstalige medewerkers aan het werven.
Frankrijk wordt daarmee het derde land waar de jonge online supermarkt zijn vleugels uitslaat. Na Nederland, waar Picnic inmiddels in 100 steden actief is, en Duitsland (50 steden) zal ook Frankrijk stad voor stad kunnen kennismaken met de online dienstverlening en gratis thuisbezorging van de 'moderne melkboer'.
Picnic zou met verschillende Franse supermarktketens gesprekken gevoerd hebben, maar Cora bevestigt nu met Picnic in gesprek te zijn. Die samenwerkingen met bestaande supermarkten zijn nodig, omdat Picnic gebruik van hun inkoopkanalen en zelf geen winkels of voorraden aanhoudt. In Nederland is dat Boni (SuperUnie), in Duitsland Edeka. Op termijn wil Picnic zijn eigen inkoop organiseren en daarvoor heeft de online super met Edeka het Europese inkoopplatform Everest opgericht. Pikant detail: aan het hoofd van Everest staat Gianluigi Ferrari, voormalig algemeen directeur van de Europese inkoopgroep Agecore (waar Intermarché, Colruyt én Edeka bij zijn aangesloten).
[Info LSA] Picnic prêt à se lancer en France en s?appuyant sur Cora
Volgens het Franse ecommerceblad LSA heeft Picnic een overeenkomst gesloten met de Franse hypermarktketen Cora en wordt er op dit moment gewerkt aan het inrichten van een distributiecentrum in Lesquin. Ook is de Franse dochtermaatschappij Picnic SAS opgericht en is Picnic actief Franstalige medewerkers aan het werven.
Frankrijk wordt daarmee het derde land waar de jonge online supermarkt zijn vleugels uitslaat. Na Nederland, waar Picnic inmiddels in 100 steden actief is, en Duitsland (50 steden) zal ook Frankrijk stad voor stad kunnen kennismaken met de online dienstverlening en gratis thuisbezorging van de 'moderne melkboer'.
Picnic zou met verschillende Franse supermarktketens gesprekken gevoerd hebben, maar Cora bevestigt nu met Picnic in gesprek te zijn. Die samenwerkingen met bestaande supermarkten zijn nodig, omdat Picnic gebruik van hun inkoopkanalen en zelf geen winkels of voorraden aanhoudt. In Nederland is dat Boni (SuperUnie), in Duitsland Edeka. Op termijn wil Picnic zijn eigen inkoop organiseren en daarvoor heeft de online super met Edeka het Europese inkoopplatform Everest opgericht. Pikant detail: aan het hoofd van Everest staat Gianluigi Ferrari, voormalig algemeen directeur van de Europese inkoopgroep Agecore (waar Intermarché, Colruyt én Edeka bij zijn aangesloten).