De krant baseert zich op vakbond FNV. De bond sprak ruim 100 (ex-)werknemers van online super Picnic. Bij de inspectie SZW zouden de afgelopen 2 jaar 2 klachten ingediend zijn, waarvan er één werd ingetrokken.

Michiel Muller, medeoprichter van de jonge online-super, hekelt de handelwijze van de FNV. Volgens hem heeft de bond Picnic-personeel aan de poorten van lokale distributiecentra staan opwachten met het verzoek om een petitie voor betere voorwaarden te ondertekenen. Het bedrijf valt niet onder de supermarkten-CAO omdat het geen traditionele supermarkt met winkels is, maar alleen online bestellingen verwerkt die het thuisbezorgt. "We zijn een jong bedrijf en zeer open. Wij nemen gewoon de telefoon op als er vragen zijn van pers of overheden. We hebben sinds de start ruim 2.500 banen gecreëerd en dan gaat de FNV achter onze rug om mensen aanspreken en tegen ons opzetten. Ze hadden gewoon even kunnen bellen en het gesprek aangaan," aldus Muller, die dat zaterdag ook in Nieuwsuur vertelde (vanaf minuut 09.13).

Op Emerce reageert lezer W. van de Beek op het nieuws: En de volgende in de rij is Picnic. Nadat de bond eerst bakzeil haalde bij Jumbo, worden de pijlen nu op een volgend slachtoffer gericht. In plaats van te verwelkomen dat dit initiatief voor werkgelegenheid zorgt, wordt er onrust gecreëerd.

Het is de zoveelste FNV- poging om de aandacht van eigen problemen af te leiden. Wanneer die vakbondsbobo’s zelf een eigen toko moeten runnen, zijn ze handelingsonbekwaam. Er moeten binnen de FNV ruim 250 werknemers afvloeien. Dat omdat er inmiddels 100.000 leden hun lidmaatschap hebben opgezegd omdat de FNV geen bestaansrecht meer heeft en door niet te innoveren door de tijd is ingehaald. [..] Dus hoor wie het zegt. Ga je schamen, FNV-juf Marianne Jekkers! Vooral omdat je weet dat er een schreeuwend gebrek is aan logistiek personeel en deze werknemers die immers toch al op payroll staan, direct van job kunnen wisselen. Zouden ze doen als ze uitgebuit worden.
Dit artikel afdrukken