Philips biedt dit najaar winkeliers en merkproducenten een nieuw systeem aan dat klanten in de winkel de weg kan wijzen. Een App vertelt klanten waar ze in de winkel kunnen vinden wat ze willen kopen. Gelijkertijd kunnen aanvullende koopsuggesties worden gedaan en wordt de klant onderweg naar zijn of haar doel, langs verleidelijke koopjes geleid. Veel nieuws mag er nog niet over naar buiten, schrijft vakblad Shoppermarketingupdate maar het systeem wordt al getest in een supermarkt.
Het gaat volgens het vakblad om doorontwikkeling van de Store Guide-app, die inmiddels actief is in de verbouwde MediaMarkt-vestiging in Eindhoven. De app maakt gebruik van het Philips Indoor positioning system, dat tot op een paar centimeter nauwkeurig kan vaststellen waar de klant zich in de winkel bevindt. Dat maakt het ook mogelijk om klanten zogeheten push berichten te sturen over wat ze onder handbereik kunnen pakken.
Shoppermarketingupdate - Philips komt in derde kwartaal met nieuwe shoppingtool | Shopper Marketing Update
  • Deel
Druk af