PepsiCo, producent van frisdranken en snacks, is op zoek naar manieren om zijn producten gezonder en dus aantrekkelijker te maken. Het bedrijf blijkt actief op zoek te zijn naar "nieuwe en alternatieve eiwitbronnen" voor zijn snacks en dranken, aldus BusinessInsider. Er is wel een voorwaarde: de alternatieve eiwitbron moet lekker smaken. PepsiCo blijkt al onderzoek te hebben gedaan naar eiwitten uit soja, moringabladeren, eendenkroos, erwten en krekel- en meelwormpoeder. "Consumenten wereldwijd hebben eiwitrijke producten omarmd, zoals Griekse yoghurt en gedroogd vleesrepen", schrijft PepsiCo. "Jammer genoeg kan het verhoogde eiwitniveau de consumentenperceptie van textuur, smaak en kleur negatief beïnvloeden." De ideale nieuwe eiwitbron is GMO-vrij, duurzaam en "gemakkelijk uit te spreken", zodat er geen associatie is met "chemisch-klinkende ingrediënten".

Ook op het gebied van dranken zoekt PepsiCo aansluiting bij de consumententrends naar gezondere producten. Het bedrijf zou Vita CoCo, wereldmarktleider in kokoswater, over willen nemen, schrijft het FD. Beide bedrijven onthouden zich van commentaar.
PepsiCo has experimented with mealworm powder for its snacks and drinks
  • Deel
Druk af