PepsiCo gaat mee met de waterdrinktrend en lanceert Drinkfinity in de Verenigde Staten. De frisdrankenfabrikant gooit het over een andere boeg en wil de digitale Amerikaan aan de herbruikbare fles krijgen. Drinkfinity werd in 2014 al gelanceerd en getest in Brazilië, nu is de tijd rijp om uit te breiden naar de VS. Het begon allemaal met een visie, volgens het bedrijf. Een visie om de ultieme, naar eigen smaak aanpasbare drank voor de toekomst te creëren. "Het is een heroverweging van de manier waarop mensen drinken, voor iedere levensstijl", aldus Drinkfinity.

Voor $20 (€16,40) koop je online een speciaal ontworpen, herbruikbare BPA-vrije plastic fles. Die kun je vullen met water. Het 'speciale' aan de fles is dat er pods op de bovenkant passen. En natuurlijk maakt PepsiCo die in verschillende smaken, gevuld met "eerlijke ingrediënten". Een pod bestaat uit twee 'kamers', eentje met sap en een andere met droge ingrediënten als chiazaden en groene koffie-extract. Pod erop, even drukken en schudden en klaar is je 'flavoured water'. Een fles van ongeveer 600 milliliter bevat zo tussen de 20 en 80 kilocalorieën.

Er zijn 12 “unieke melanges” verkrijgbaar, verdeeld over de vier gemoedstoestanden Charge, Chill, Flow of Renew. Voor in de ochtend is er een pod met groene koffie-extract, 'to power your day' eentje met extra vitamine C en E. Sporters kunnen zich wagen aan een pod elektrolyten. Om te relaxen zijn er trendy smaken als açai, gember en kokoswater met chiazaden en spirulina. Er worden geen kunstmatige zoetstoffen en kunstmatige smaken gebruikt, zegt PepsiCo. Alleen "echte ingrediënten".

De pods zouden zo'n 65% minder plastic gebruiken dan een kant-en-klare drinkfles. Daarbij zijn ze lichter en kleiner, waardoor vervoer ook minder milieubelastend zou kunnen zijn. Voor elke aankoop doneert Drinkfinity $1 aan water.org, voor veilig drinkwater in ontwikkelingslanden. Met een kleine kanttekening: maximaal $100.000 per jaar.

Laten verschepen naar Europa kan ook al, boven de €30 is het gratis.


Dit artikel afdrukken