De patatkraam van Bram Ladage in de Rotterdamse Markthal blijkt het meest succesvolle foodservicepunt in de vorig jaar geopende 'koopkathedraal', schrijft het AD. Maar liefst één op de tien bezoekers eet een patatje aan de kraam.
'Eén op de 10 eet een patatje'
Marktonderzoeksbureau GfK bevroeg 556 recente bezoekers aan de Markthal over hun aankoop- en bezoekgedrag. Van alle aanbieders in het foodservice-segment scoorde Bram Ladage het hoogst. Foodservice omvat alle consumpties die ter plekke worden genoten. "Ook restaurants in de plint van het complex vallen daar onder", aldus Bas van Eekelen van GfK. "Bram Ladage scoorde het hoogst, maar ook zaken die verse koffie of bijzondere producten aanbieden doen het erg goed. Er is ook een flink aantal aanbieders dat maar één procent van de consumenten weet te verleiden om een aankoop te doen."
Buitenlandse interesse
Directeur Rocco Ladage is verguld met de goede resultaten van zijn vestiging in de Markthal. In eerste instantie werd hij er gezien als 'een vreemde eend in de bijt'. Een patattent temidden van het bijzondere, gezonde en culinaire aanbod in de Markthal? Directeur Rocco Ladage zegt in het AD graag het debat aan te gaan over 'vitamines en vetten'.
Inmiddels merkt hij dat juist de combinatie van een patatkraam in een 'foodwalhalla' voor reuring zorgt. "Filmploegen uit verschillende landen zijn hier langs geweest. Daardoor is er vanuit het buitenland veel interesse om ook daar winkels te openen. Bijvoorbeeld in België, waar de spoorwegen ons een plekje willen geven op stations. En zelfs in China hebben ze Bram Ladage opgemerkt", zegt Rocco Ladage tevreden.
Bas van Eekelen van GfK heeft nog wel een tip, niet alleen voor de patatkoning maar voor alle foodservice-ondernemers: "Het is vaak te druk, en de ruimte is schaars. Bij zo'n concept hoort voldoende zitgelegenheid en comfort.'' Ook in een Markthal.
Fotocredits: Bram Ladage winkel in de Markthal, Bram Ladage
Dit artikel afdrukken
'Eén op de 10 eet een patatje'
Marktonderzoeksbureau GfK bevroeg 556 recente bezoekers aan de Markthal over hun aankoop- en bezoekgedrag. Van alle aanbieders in het foodservice-segment scoorde Bram Ladage het hoogst. Foodservice omvat alle consumpties die ter plekke worden genoten. "Ook restaurants in de plint van het complex vallen daar onder", aldus Bas van Eekelen van GfK. "Bram Ladage scoorde het hoogst, maar ook zaken die verse koffie of bijzondere producten aanbieden doen het erg goed. Er is ook een flink aantal aanbieders dat maar één procent van de consumenten weet te verleiden om een aankoop te doen."
Buitenlandse interesse
Directeur Rocco Ladage is verguld met de goede resultaten van zijn vestiging in de Markthal. In eerste instantie werd hij er gezien als 'een vreemde eend in de bijt'. Een patattent temidden van het bijzondere, gezonde en culinaire aanbod in de Markthal? Directeur Rocco Ladage zegt in het AD graag het debat aan te gaan over 'vitamines en vetten'.
Inmiddels merkt hij dat juist de combinatie van een patatkraam in een 'foodwalhalla' voor reuring zorgt. "Filmploegen uit verschillende landen zijn hier langs geweest. Daardoor is er vanuit het buitenland veel interesse om ook daar winkels te openen. Bijvoorbeeld in België, waar de spoorwegen ons een plekje willen geven op stations. En zelfs in China hebben ze Bram Ladage opgemerkt", zegt Rocco Ladage tevreden.
Bas van Eekelen van GfK heeft nog wel een tip, niet alleen voor de patatkoning maar voor alle foodservice-ondernemers: "Het is vaak te druk, en de ruimte is schaars. Bij zo'n concept hoort voldoende zitgelegenheid en comfort.'' Ook in een Markthal.
Fotocredits: Bram Ladage winkel in de Markthal, Bram Ladage
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 30 december krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 30 december krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook