Bram Ladage, de bekendste frietboer van Nederland, werkt hard aan de realisatie van een 2.0 formule. In de nieuwe formule komt 'het verhaal rondom de zelfgemaakte authentieke patat van de keten' centraal te staan. Dat zegt Rocco Ladage in Out-of-Home Shops: “dat is dat de aardappels uit de Hoekse Waard komen die we dagelijks zelf schrappen en snijden. Die worden vervolgens gebakken in sojaolie en we gebruiken zeezout. Dat is een ijzersterk verhaal, maar dat hebben we de afgelopen jaren onvoldoende verteld en geclaimd. Terwijl er ook partijen zijn die wel het verhaal over hun patat vertellen, terwijl dat vooral een marketingverhaal is”.
Bram Ladage wil het imago 'cafeteria' om zetten in 'een merk op zich'.
Dit artikel afdrukken
Bram Ladage wil het imago 'cafeteria' om zetten in 'een merk op zich'.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Jack, zeker respect! Zij ZIJN een hartstikke authentiek merk met een fanbasis die houdt van het uitstervend ras van Hollandse frietboeren. En juist daarom moeten ze al dan niet bedachte knuffelverhalen over hoe ambachtelijk het allemaal wel niet zou zijn lekker aan de concurrentie overlaten.
Niels, Bram Ladage is een familiebedrijf, met Bram (himself), Rocco en Wesley aan het roer. Ze doen en bedenken alles zelf, marketing, ontwerpen, inkoop, verkoop, productie, etc. Best knap toch, zonder dure specialisten in te huren ?
Nog nooit van gehoord.
Henric, Onder welke steen heeft iemand gelegen als die nu nog denkt z'n merk te kunnen laden met een authentiek verhaal over de keten?! Maar iets serieuser: merken gaan op de eerste plaats om voor de consument keuze in de markt te creëren. Als dit je competitie is en dit wie jij bent, ga je op heel andere waarden door dan het gefrunnik over authenticiteit.
Waarom, Niels?