In de Merk van het jaar verkiezing 2017 scoren levensmiddelen hoog, meldt Distrifood. Calvé staat op de tweede, Campina op de derde plaats. Bovenaan eindigt het niet-levensmiddelenmerk Pampers.
Aan de verkiezing deden 89 A-merken mee, verdeeld over zeven productcategorieën. De Merk van het Jaar verkiezing wordt jaarlijks georganiseerd door Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in samenwerking met onderzoeksbureau GfK en Distrifood. In een grootschalig onderzoek beoordelen consumenten de merken op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. De 'Bijzondere Prestatie award' draaide dit jaar om de beste merkkrachtontwikkeling en ging naar Red Bull. De prijzen werden deze week uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de FNLI.
Distrifood - Pampers sterkste merk in de supermarkt - Distrifood
Aan de verkiezing deden 89 A-merken mee, verdeeld over zeven productcategorieën. De Merk van het Jaar verkiezing wordt jaarlijks georganiseerd door Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in samenwerking met onderzoeksbureau GfK en Distrifood. In een grootschalig onderzoek beoordelen consumenten de merken op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. De 'Bijzondere Prestatie award' draaide dit jaar om de beste merkkrachtontwikkeling en ging naar Red Bull. De prijzen werden deze week uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de FNLI.