The Goodness Paradox - you can’t have your cake and eat it too
Join us on Tuesday, January 25, from 1:30 PM till 2:15 PM (CET) + 45 more minutes of informality (if you care to stay on) for the first chat this winter in the Digital Food series.
Het is een trend om grote bedrijven te wantrouwen. Tegelijkertijd zouden juist grote bedrijven belangrijke veranderingen teweeg kunnen brengen bij de transitie naar een gezonder eetpatroon. Wat veroorzaakt dit wantrouwen? Het antwoord op deze vraag...
Join us on Tuesday, November 30, from 1:30 PM till 2:15 PM (CET) + 45 more minutes of informality (if you care to stay on) for the third chat this fall in the Digital Food series. REGISTER HERE Upon registration (Free!) you will receive a link to...
In 2016 opende de eerste Herenboerderij in het Brabantse landgoed Wilhelminapark. De teller staat inmiddels op tien. De coƶperatie met burgers als mede-eigenaars is een van de publiekswinnaars van de eerste editie van de Gezonde Innovatie Awards....
Volgens schattingen loopt de jaarlijkse schade door gebrekkige voedselveiligheid wereldwijd op tot ver boven de $100 miljard. Zo'n 420.000 mensen gaan dood aan de gevolgen van besmet voedsel. Een derde daarvan zijn kinderen. Nieuwe technologie maakt...
Moba and Westfort, two key Dutch players in the egg and pork chain respectively, started data integration in their food chains. Both believe digitalisation of the food chain will benefit the chain as a whole and its individual players.
Gezond(er) eten en leven is een hele uitdaging. FoodPersonality en Foodlog organiseren voor de tweede keer de Gezonde Innovatie Awards: een complimentenprijs voor producten en initiatieven die gezonder eten gemakkelijker maken. Aanmelden voor de...
Digitisation helps consumers, retailers, and food processors to promote and make more informed choices. A whole new storytelling service confirming products' quality is rapidly turning into a full-blown assurance service and marketing tool. Wilbert...
In Amsterdam popten deze week twee tijdelijke duurzame(re) supermarkten op. De ene onderzoekt het effect van plaatjes op koopgedrag. De andere wil aan consumenten en bedrijven laten zien dat er genoeg duurzamere alternatieven zijn.
Laat kinderen zelf wortels en bietjes uit de grond halen en ze eten meer groente. Het initiatief Beleef het en Eet het, de boerderij waar iedereen zelf zijn aardappelen en groenten kan oogsten, laat zien dat het werkt. De zelf-oogstboerderij is een...