Het Amerikaanse zakenmagazine Forbes heeft toprestaurants gevraagd naar overlevingstips in tijden van crisis waar mensen met name de horeca te duur vinden. Ze komen met een 7-punten plan dat het FoodService Instituut Nederland (FSIN) compact heeft samengevat.
Het prijswapen
Gebruik een groter prijsspectrum op de kaart. Lage instapmenus.
Promoties
Met acties en bonuskaarten proberen klanten vaker te laten komen en nieuwe klanten te trekken
Marketing
Met e-mail campagnes en online activiteiten kunnen vooral kleine ketens (of individuele ondernemers) bekendheid creëren voor leuke aanbiedingen.
Kleinere porties
Zelfs Amerikanen willen wel kleinere (en dus veel goedkopere) porties eten.
Goede kwaliteit handhaven, maar veel goedkoper leren werken en daarmee goedkope combinatiemenu’s kunnen aanbieden.
Inkoop
Veel kritischer kijken naar leveranciers en hun condities. Eventueel samen met collega’s gaan inkopen.
Goed humeur
Klanten proeven als het ware hoe u zelf in uw vel zit. Opgewektheid, hartelijkheid en service worden dan extra belangrijke overlevingsstrategieën.
bron: FSIN, met dank aan foodholland
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Anne, het Heerhuis is inderdaad een prima restaurant met een goede sfeer een aardige mensen in de zaak! Veel plezier bij het optreden zaterdag.
Ook dat kan.
Zaterdag a.s.Met mijn koor zing ik in het restaurant:Het Heerhuis in Groningen.
Dat kan dus ook.Combinaties maken als restaurant.Er zijn verschillende zalen in dit prachtige pand aan de diepenring.
Het bezoek kan eten[niet verplicht] voor 10,50 eurocent.
Volgens mijn jongste dochter en vriend is het eten goed daar.
Erg benieuwd.
Als restaurants zich eens zouden werpen op het goed bereiden van eenvoudige gerechten. Inplaats van allerlei fusion onzin, waar de vakbekwaamheid voor ontbreekt.
Las in de Hanoskrant,ik vermeld alleen de kop: Boeren leveren rechtstreeks aan Hanos en ,,Hoe minder tussenstations van producent naar consument,hoe beter het is,,.
Hanos heeft heeft samenwerking gezocht met leveranciers van o.a.vlees,zuivel en fruit.
Er is dus beweging.
Mijn wensen op (ook op terrasjes).
- sneller geholpen worden.
- niet te lang op een gerecht hoeven wachten.
- heel vriendelijk personeel.
- een kok die langskomt (of zijn keuken laat zien).
- lekker (maar niet snobistisch of elitair).
- schone, ruime omgeving ZONDER achtergrondmuziek (want ik wil kunnen ontspannen kunnen praten)
- niet met mijn ellebogen in de rug van mijn buurman zitten.
- een redelijk prijs voor een drankje (ik weet het : lage marge of voedsel, hoge op drank).
Het kip-en-ei probleem : relatief hoge prijzen -> minder bezoekers per avond -> minder inkomsten voor het restaurant -> om omzet vast te houden gaan prijzen omhoog. Verkeerde spiraal. Bij een redelijke prijs zou ik meerdere keren per week willen uit eten. Nu maar enkele keren per maand. ("Alles wat je aandacht geeft groeit")