De nieuwe website www.supportyourlocalsnl.nl verbindt de korte keteneconomie met de platformeconomie. De site biedt lokale voedselproducenten een manier om hun producten aan te bieden aan het grote publiek. De consument kan op zijn beurt in een oogopslag zien wat de lokale initiatieven te bieden hebben.

Op dit moment hebben al meer dan 50 verschillende initiatieven zich aangemeld op de site. Van boerderijwinkels tot bakkers en van ambachtelijke brouwers tot kaasmakers, maar ook samenwerkingen van verschillende ondernemers.

“De crisis maakt onze wereld een stuk kleiner. Het belang van overzichtelijke voedselketens waar we zelf invloed op hebben is zowel voor producent als consument belangrijker dan ooit. Laten we daarom deze crisis gebruiken om meer robuuste korte ketens op te zetten. Dat levert lekkerder en beter eten voor iedereen. Met deze campagne maken we lokaal voedsel heel zichtbaar en vindbaar voor de consument”, aldus Drees Peter van den Bosch, voorzitter van stichting Taskforce Korte Keten, initiatiefnemer achter dit platform.

Van den Bosch richtte het bekende, maar inmiddels in fusies opgegane korte keteninitiatief Willem&Drees op dat aanvankelijk via supermarkten probeerde boer en consument direct te verbinden.

Home
Reageer
  • Deel
Druk af