worsttruck hema


Foodtrucks zijn helemaal in. Ze zijn een antwoord op de behoefte van het publiek aan een 'andere' voedselvoorziening. Ze zijn hip en spreken een jongere doelgroep aan die bewust, gedefinieerd als 'gezond en lokaal vers eten met identiteit', wil kunnen kopen bij een kleinschalige organisatie.

Recent besloot Amsterdam meer ruimte te maken in zijn vergunningbeleid voor foodtrucks en hippe rollende keukens. Dat meldden diverse media. Vanmiddag spotte journalist Louis Stiller de foodtruck van de HEMA, met heuse rookworsten en hotdogs, die hij aantrof voor het NS Station in Zwolle. Schrijver en culinair journalist Jeroen Thijssen deelde de foto met Foodlog.

'Hip & jong' alweer ingehaald?
De trend lijkt zich razendsnel te ontwikkelen en van 'hip & jong' alweer bijna te zijn ingehaald door de grote bestaande marktpartijen. Als de truck alweer zo gewoon is geworden, moet er snel weer een nieuwe truuk worden gevonden om de doelgroep onderscheiden te bedienen.

Fotocredits: Jeroen Stiller
Dit artikel afdrukken