Niet alleen consumentenproducten zijn online verkrijgbaar dankzij e-commerce. Ook grond- en kunststoffen voor zakelijke afnemers worden inmiddels via webshops verhandeld.

Barry Callebaut, de grootste chocoladefabrikant ter wereld, biedt professionele chocolatiers niet alleen recepten maar ook de ingrediënten aan voor nieuwe creaties. Dat schrijft De Tijd.

Volgens Bob Vanstralen van Salesforce hebben ook verwerkende bedrijven behoefte aan een retailomgeving die overeenkomt met die van gewone consumenten.

Online grond- en kunststoffen kopen is voor bedrijven via webshops voor de zakelijke markt nu net zo gemakkelijk als online boodschappen doen.

Een webshop voor bedrijven moet met andere dingen rekening houden dan een webshop voor consumenten. Eén bestelling moet bijvoorbeeld geleverd kunnen worden op meerdere verwerkingslocaties. Zakelijke afnemers zullen vaak hetzelfde product afnemen omdat ze vanuit een beperkt aantal grondstoffen hun eindproducten maken. Daarom is het verstandig hen te bedienen vanuit het patroon van hun bestellingen.
De Tijd - ?De online winkel neemt het domme verkoperswerk weg'
  • Deel
Druk af