In de Media Online missers kosten Britse retail miljoenen

1 min Redactie Foodlog
Ieder jaar weer verspilt de Britse retailmarkt ruim ₤30 miljoen, zo'n €33 miljoen, aan mislukte introducties, schrijft ESM. Alleen al ₤2,1 miljoen daarvan is toe te schrijven aan de (mislukte) online verkoop van groenten. Volgens onderzoeksbureau E Fundamentals komt dat vooral door slechte online-communicatie van supermarkten, die hun klanten onvoldoende bereiken. Bij 63% van de productintroducties ging het mis doordat de aanbieding fouten vertoonde, zoals ontbrekende ingrediënten en afkortingen van productnamen, waardoor ze onherkenbaar werden. Van alle introducties viel 71% buiten de top 100-treffers van zoekmachines doordat de zoekwoorden, waarop bijvoorbeeld Google reageert, niet klopten. Om noviteiten succesvol aan de klant te brengen is online vindbaarheid essentieel.
esmmagazine.com
Nieuws­brief
Ontvang dagelijks of wekelijks het Nieuws binnen de wereld van Foodlog

Most Liked Today