imageEen beetje off-topic, maar wel relevant: waarom ben je hier?

Consumenten die gebruikmaken van blogs en online sociale netwerksites kunnen onderverdeeld worden in negen groepen. Dat blijkt uit de `National Consumer Study` van het Amerikaanse Simmons Research.
De Socially Isolated voelen zich vaak alleen en ongelukkig. Zij gebruiken twaalf keer vaker blogs en netwerksites dan gemiddeld. Smart Greens zijn milieuvriendelijk en communiceren daarover op netwerksites en via blogging en podcasting. Ze zijn vaak 50-plussers. Upscale Grays zijn 50-plussers met een hogere opleiding en idem inkomen. Zij maken weinig gebruik van blogs en andere online media. Approval Seekers kopen wat anderen kopen en zijn trendvolgers. Ze zoeken op netwerksites gelijkgestemden. Brand-Loyals kopen nooit onbekende merken, zijn gemiddelde sociale netwerkgebruikers, maar lezen 21% vaker dan gemiddeld milieugerelateerde blogs.

First-Time Home Buyers zijn geïnteresseerd in alles wat met huizen te maken heeft, maar zijn ook actieve bloggers en sociale netwerkers. Health and Image Leaders zijn onder de 50, proberen graag nieuwe gezonde producten en diëten uit en zijn vaak te vinden op netwerksites. Stay-at-Home Moms zijn tussen de 25 en 49 en gebruiken sociale media om in contact te blijven met de wereld en familie en vrienden. De Divorced daten vaak online en e-mailen veel, maar lezen zelden blogs.



bron: Bron : Advertising Age - p. 12 met dank aan MKB-net

Dit artikel afdrukken