Sinds een week zijn restaurants en cafés dicht. Een enkele horecaondernemer waagt zich aan het thuisbezorgen van maaltijden, maar bij een groot aantal ondernemers is de keuken leeg. Voor de toeleveranciers van de horeca betekent het dat zij met hun producten blijven zitten. Tenzij ze de consument weten te bereiken.
Dat eieren de winkel uit vliegen, bleef ook bij Kipster-ondernemer Ruud Zanders niet onopgemerkt. Toen Zanders ook zijn afzet bij afnemers als cateraar Albron en pretpark de Efteling zag stilvallen, bleek de oplossing een 'eitje'. Combineren van de twee stromen!
En dus is vanaf vandaag de stroom Kipster-eieren die voorheen naar de horeca ging verkrijgbaar in de winkels van Lidl. Lidl koopt deze eieren 'solidair' met de horeca in en neemt nadrukkelijk afstand van de mogelijkheid om ze tegen dumpprijzen te bemachtigen. De 'horeca-eieren' komen zonder omweg voor een eerlijke prijs in de Lidl-schappen te liggen. Win-win voor Zanders en Lidl, maar ook een gelukje voor de consument. De Kipster-eieren zijn met grote regelmaat uitverkocht bij Lidl.
'Consumenten trekken thuis wat vaker een fles open'
Ook wijnhandelaren merken in hun omzet dat de horeca gesloten is. “Ik lever de wijn voor het Concertgebouw en de Stopera in Amsterdam, maar die zijn dicht. Ik ben daardoor twee derde van mijn omzet kwijt”, zegt Hans van der Doel tegen RTL Z. Daar staat tegenover dat consumenten thuis wat vaker een fles opentrekken. “Tot voor kort was ik drie dagen in de week open, maar sinds de coronauitbraak ben ik alle dagen open.”
Een Foodlog-verslaggever ontving een bericht via WhatsApp waarin een horecawijnleverancier zijn wijnen direct aan particulieren aanbiedt. Gewoon een berichtje sturen naar het bijgevoegde telefoonnummer en de gewenste flessen worden tot aan de deur geleverd.
Tuinders proberen met man en macht hun horecaproducten te slijten aan ieder die het wil hebben. Zo laat Nederlands bekendste tuinder Rob Baan, die wereldwijd aan de horeca levert, zich vrijwel dagelijks op twitter horen.
Dit artikel afdrukken
En dus is vanaf vandaag de stroom Kipster-eieren die voorheen naar de horeca ging verkrijgbaar in de winkels van Lidl. Lidl koopt deze eieren 'solidair' met de horeca in en neemt nadrukkelijk afstand van de mogelijkheid om ze tegen dumpprijzen te bemachtigen. De 'horeca-eieren' komen zonder omweg voor een eerlijke prijs in de Lidl-schappen te liggen. Win-win voor Zanders en Lidl, maar ook een gelukje voor de consument. De Kipster-eieren zijn met grote regelmaat uitverkocht bij Lidl.
'Consumenten trekken thuis wat vaker een fles open'
Ook wijnhandelaren merken in hun omzet dat de horeca gesloten is. “Ik lever de wijn voor het Concertgebouw en de Stopera in Amsterdam, maar die zijn dicht. Ik ben daardoor twee derde van mijn omzet kwijt”, zegt Hans van der Doel tegen RTL Z. Daar staat tegenover dat consumenten thuis wat vaker een fles opentrekken. “Tot voor kort was ik drie dagen in de week open, maar sinds de coronauitbraak ben ik alle dagen open.”
Een Foodlog-verslaggever ontving een bericht via WhatsApp waarin een horecawijnleverancier zijn wijnen direct aan particulieren aanbiedt. Gewoon een berichtje sturen naar het bijgevoegde telefoonnummer en de gewenste flessen worden tot aan de deur geleverd.
Tuinders proberen met man en macht hun horecaproducten te slijten aan ieder die het wil hebben. Zo laat Nederlands bekendste tuinder Rob Baan, die wereldwijd aan de horeca levert, zich vrijwel dagelijks op twitter horen.
Wie maakt ons los. We maken tienduizenden salades met alles erop en eraan. pic.twitter.com/BIdAZHZXCi
— Rob Baan (@rjpbaan) March 24, 2020
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook