Een knap gefabriceerde kaas dus die lijkt op een echte oude, behalve als je het origineel ernaast legt. Wat een geluk: we hebben nog beter. Volgend jaar maar inzenden!
Het kaasmerk Old Amsterdam heeft de prestigieuze Superior Taste Award gewonnen in de categorie kaas. De Superior Taste Award werd in 2005 ingesteld om consumenten bewust te maken van smaakvolle producten. De jury bestaat uit gerenommeerde Europese chefkoks en sommeliers die zich hebben verenigd in het International Taste & Quality Institute (ITQI). De Superior Taste Awards die zij jaarlijks uitreiken gelden als de Michelinster voor de voedings- en drankenindustrie.
Hoge eisen
De jury beoordeelt Old Amsterdam als ‘uitzonderlijk’ en geeft de kaas daarvoor de hoogst haalbare 3 sterren. Slecht 69 van de 796 gekeurde producten haalden dit jaar die score. Directeur Cor Lustig van
Twee sterren
Andere bekende A-merken die dit jaar met drie sterren werden bekroond zijn Hoegaarden en Leffe. Daarnaast wonnen 295 producten twee sterren, hieronder onder meer Alpro Soya, Amstel en Brand Up. ITQI gaf één ster aan 161 producten, waaronder Chocomel Hot.
bron distrifood.nl/
Op 30 november krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Tomas e.a.:
Op 9 juni l.l. stond ik in het Brussels Hilton met een aantal (Franstalige) journalisten en communicatiespecialisten naar aanleiding van de start van het maatjesseizoen. Omdat ik weet dat sommigen van het gezelschap zich actief inlaten met "Eurotoques" en "Jeunes restaurateurs d' Europe" c.s., vroeg ik wat zij dachten van ITQI. Ze vielen rollend over elkaar van het lachen : "magouille, arnaque, pure oplichting".
Het schijnt het initiatief te zijn van een vrolijke Frans die er al een paar veroordelingen op heeft zitten en die er leuk geld mee verdient. De "chefs" in de jury krijgen wat pindanootjes toegeworpen. Maar, zoals gezegd, je hoeft geen enkele verdienste te hebben om een prijs te krijgen, je moet alleen maar "afdokken".
Het is dus echt een prijs die je koopt (zo bestaan er wel meer, hoor)
Edwin, wat je daar zegt over Leffe is zeer juist. Hoegaarden is nooit te drinken geweest. Maar dat was ook nooit de bedoeling.
Wat sterren uitdelen betreft. Het commerciële resultaat is van korte duur. Dat merk ik bij ons in de winkel. Een bak wijn naar iemands wagen helpen dragen doet beter verkopen dan de zoveelste keer als beste te worden verkozen door kurkdroog.be (waarvoor toch dank).
Sorry maar je "koopt" geen reclame, volgens mij. Natuurlijk moet iets betalen voor die proeverijen. Vorral waneer meer dan 50 proevers gebruikt worden. Hij zou zeker niet zijn naam laten zien waneer dit geen serieuse wedstrijd zou zijn. Je moet trouwens de Awards verdienen. En worden door heel beroemde Chefs of Sommeliers beoordeeld die onafhanfhankelijk zijn.Ik zie dat Cees Vos,Voorzitter van ASI Nederland een van de proevers is.
Maar het is wel waar, waneer een bedrijf die erkennng krijgt, dat ze dat willen communiceren. En ook terecht. Hebben jullie gezien hoeveel bedrijven geen Awards verdienen? Ik heb de indruk dat deze competitie in tegendeel serieus is, wetend dat niemand op gebied van smaak de waarheid heeft. Opinie van sommelier of chef vind ik toch beter dan van iemand op straat. Ik ken iTQi niet maar het lijkt toch een serieuse organisatie te zijn.
Ach ja, ik zie het al... Hoegaarden en Leffe ook drie sterren. Toe maar weer. Ook 2 producten die hun oorspronkelijkheid allang te grabbel hebben gegooid en zijn gaan rotzooien met de receptuur en het productieproces om aan de smaak van de gemaksconsument en de beurs van megabrouwerijen tegemoet te komen
"De Old Amsterdam kaas kwam in februari 2008 opvallend in het nieuws omdat er imitatie-Old Amsterdam in omloop was."
Een namaakproduct dat klaagt dat het wordt nagemaakt.