De iPhone-introductie van Boodschapp was een succes, na vijf weken was de app zo'n 70.000 keer gedownload en in de eerste week was het zelfs de meest gedownloade app in de iTunes-store.

Vanuit de levensmiddelensector kwam hier en daar kritiek: o.a de FNLI (Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie) en het Productschap MVO (Margarine, Vetten en Oliën) uitten publiekelijk twijfel aan de betrouwbaarheid van Boodschapp. Boodschapp zei verrast te zijn hierover: “Dit omdat wij de FNLI al meerdere malen hadden uitgenodigd om de onderbouwing van de app tot in detail te tonen in een persoonlijke kennismaking”, aldus Jeroen de Bakker. “We staan altijd open voor goed onderbouwde argumenten. Zo hebben we onlangs de negatieve beoordeling op de mogelijke aanwezigheid van transvet verwijderd uit Boodschapp.”

Boodschapp is vanaf de introductie bezig geweest met het verder ontwikkelen van de app. De Androidversie is daar het concrete resultaat van. Ook aan de wens van gebruikers naar meer producten wordt gehoor gegeven: Daarom gaat Boodschapp wekelijks naar de supermarkt om nieuwe producten te ontrafelen. Tegelijk worden er gesprekken met mogelijke partners gevoerd om in grote stappen het aanbod uit te breiden. Jeroen de Bakker: “Totdat we het merendeel van de producten hebben, zal de app in ieder geval gratis blijven.” Verder wordt er momenteel onderzoek gedaan naar extra functionaliteiten, zoals een boodschappenlijst en het toevoegen van een beoordeling op smaak. Het aantal supermarkten wordt vooralsnog niet uitgebreid.

Bron: persbericht Boodschapp
Dit artikel afdrukken